lördag 9 januari 2010

Katten Jenny berättar



Hej, det är Jenny och Majsan på Södertälje Katthem.

Nu var jag alltså utanför det där främmande huset med två främmande tjejer. Jag bars in och träffade ytterliga en främmande tjej som hälsade både på de tjejer jag hade med mig och på mig.

Tjejerna fick skriva på ett papper, sen kramade de om mig och önskade mig lycka till och sa att de var ledsna att de inte kunde ta hand om mig.
Sen la de över mig i den nya tjejens knä.

Hon kramade mig också och bar in mig i en bur som hette karantän. Där fanns det flera katter i andra burar, men jag fick inte träffa dem. Senare förklarade nån för mig att alla som hamnar i karantän kan vara sjuka och då får man inte träffa dem för då kan det smitta. Det lät väl bra, men jag kände mig inte sjuk, jag hade bara lite ont i magen.

När jag varit en stund i min bur kräktes jag. Det var väl både spänning och det jag ätit förut som gjorde att jag mådde illa. Tjejen som satte mig i buren sa att det var inte konstigt att jag spydde. Du har ätit kolapapper, träbitar, frigolit, grus och jag vet inte vad sa hon. Ja, vad skulle jag äta när det inte fanns nån kattmat där familjen övergett mig?

Så småningom blev jag i alla fall bra i magen. Jag fick också lite stick i pälsen och en dag kom en farbror som hette Veterinär (konstigt namn) och stack mig i pälsen så jag somnade. När jag vaknade hade jag lite ont igen och ett sår på magen. De sa att jag hade kastrerats. Jag förstod ingenting men de andra katterna sa att det var bra.

Sen fick jag flytta ut i en större bur och träffa andra katter. Bland annat en som hette Majsan. Det ska jag berätta mer om i morgon.

Jenny

8 kommentarer:

  1. Ja, vad ska en stackars katt ta sig till när magen skriker? *snörvel* Det blir till att äta vad man hittar. Så skönt att magen blev bra igen.

    SvaraRadera
  2. Vi gissade att det var till Katthemmet du skulle. Vad skönt, även om det säkert var läskigt i början. Bra att magen blev bättre efter ett litet tag. Nu håller vi tassarna för att du får ett eget hemma snart. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Åh stackare. Men som Findus, Isak och Rasmus sa vad ska man äta när magen skriker och de dumma människorna bara åkte iväg.

    Tur att magen inte tog någon skada av det du hittade.

    Hoppas att era människor kommer snart.
    Kram på dig från Helena, Mysis och Krypto.

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att du fick komma till katthemmet. Nu slipper du ju äta kolapapper och annat onyttigt.

    SvaraRadera
  5. Hej Findus, Isak och Rasmus. Det var verkligen ingen bra mat jag åt, men det var allt som falls. Jag får mycket godare mat nu på katthemmet. Jenny

    SvaraRadera
  6. Hej Dui och Deco. Ja, visst var det till Södertälje Katthem jag kom. Det var verkligen tur att magen blev bättre för man kan få väldigt ont när man äter grus och annat. Och inte är det gott heller. Jenny

    SvaraRadera
  7. Hej Helena, Mysis och Krypto. Det tog lite tid innan magen blev alldeles bra, men nu mår jag finfint. Bara vi får ett eget hem snart, Majsan och jag. Jenny

    SvaraRadera
  8. Hej Sippo. Ja, det var tur att jag fick plats här. Tänk om jag hade varit tvungen att fortsätta äta det jag åt. Usch. Jenny

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...